Scroll to top
OSL AZL
Share
Back
SAMOLOTY

CPL(A) – Licencja Pilota Zawodowego (Samolot)

  • Lokalizacja:

    Ośrodek Szkolenia Lotniczego AZL

  • Termin:

    Cały rok

Scroll

OŚRODEK SZKOLENIA LOTNICZEGO AZL

CPL(A) - Licencja Pilota Zawodowego

Ogólne informacje

Licencja CPL (A) – Commercial Pilot Licence (Aeroplan) – otwiera przed Tobą możliwość wejścia w świat komercyjnego lotnictwa. Będąc jej posiadaczem możesz podjąć pracę w charakterze pilota korporacyjnego, a po zdobyciu dodatkowych kwalifikacji – zasiąść za sterami dużych samolotów lub zdobyć uprawnienia instruktora.

Szkolenie na pilota zawodowego CPL (A) składa się z lotów w zakrytej kabinie, bez widoczności ziemi, oraz wielu lotów trasowych na małe lądowiska leśne oraz duże komunikacyjne lotniska. Ponadto zdobędziesz doświadczenie na samolocie klasy COMPLEX, posiadającego min 4 miejsca, mającego chowane podwozie i zmienny skok śmigła.

Teoria CPL(A)

Szkolenie teoretyczne to 250 GODZIN nauki.

Do szkolenia wykorzystujemy naszą platformę e-learningową, dodatkowo spotykamy się na wykładach oraz na konsultacjach z naszymi instruktorami.

Po szkoleniu teoretycznym na licencję CPL (A), ostatnim krokiem do zdobycia licencji pilota zawodowego jest egzamin państwowy przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną, do którego na pewno doskonale was przygotujemy.

 

 

Praktyka CPL(A)

SZKOLENIE PRAKTYCZNE TO 25H ĆWICZEŃ PRAKTYCZNYCH W POWIETRZU.

Szkolenie do licencji CPL (A)odbywa się na samolotach Cessna 150/152, Cessna 172, Tecnam p2008 mk II, PZL 150 Koliber oraz na Pa-28 Arrow lub Pa-34 Seneca II.

Część praktyczna obejmuje loty z widocznością i loty w symulowanych warunkach IMC, które wymagają od pilota korzystania głównie z instrumentów pokładowych, czyli według IFR (Instrumental Flight Rules – lot według wskazań przyrządów), oraz loty na samolocie klasy COMPLEX.

Szkolenie kończy się egzaminem państwowym przeprowadzanym przez Egzaminatora Państwowej Komisji Egzaminacyjnej.

Wymagania CPL(A)

Wiek:

w dniu przystąpienia do szkolenia ukończone co najmniej 18 lat

Orzeczenie lotniczo-lekarskie:

Klasa 1

Minimalne wykształcenie:

średnie

Nalot ogólny:

minimum 150h (w tym 70h PIC jeżeli ma zastosowanie samolot klasy ME)