OŚRODEK SZKOLENIA LOTNICZEGO AZL
UZNANIE KWALIFIKACJI PILOTÓW WOJSKOWYCH
Ogólne informacje
Piloci wojskowi, straży granicznej i inni, którzy nabyli kwalifikacje w lotnictwie państwowym podczas szkolenia, nie uzyskują licencji i uprawnień personelu lotniczego uznanych przez Władzę Lotniczą.
Jednakże wiedza, doświadczenie i umiejętności nabyte w czasie służby wojskowej mogą być uznane jako spełnienie części wymagań dotyczących licencji i uprawnień PART-FCL wg uznania Władzy Lotniczej.
Teoria
Ilość godzin szkolenia teoretycznego, jak również sam program szkolenia, zawarte będą w opracowanym u nas Indywidualnym Toku Szkolenia.
Praktyka
Ilość godzin szkolenia praktycznego, jak również sam program szkolenia, zawarte będą w opracowanym u nas Indywidualnym Toku Szkolenia.
Wymagania
Kandydat przed rozpoczęciem szkolenia musi spełniać łącznie następujące wymagania:
– Wiedza: zgodna z wymaganiami PART FCL w zakresie dla odpowiednich licencji;
– Praktyka lotnicza: kandydat musi wykazać się minimalnym doświadczeniem określonym przez przepisy PART FCL wymaganym do uzyskania licencji lub uprawnienia, o które się ubiega.
Dokumenty, jakie musi przedłożyć kandydat dla potwierdzenia spełnienia warunków progowych:
– legitymację Pilota Wojskowego lub inny dokument wydawany pilotom lotnictwa państwowego, stwierdzający przynależność pilota do wojskowych sił powietrznych lub innego rodzaju lotnictwa państwowego, klasę pilota i stopień wojskowy (piloci wojskowi);
– dyplom ukończenia lotniczej szkoły wojskowej (dotyczy pilotów wojskowych); ——program/y szkolenia z wykazem przedmiotów oraz ilości godzin szkolenia;
– Książkę Lotów, wraz z wpisami dotyczącymi przebiegu szkolenia, uprawnień na typ, dodatkowych uprawnień, nalotu na poszczególnych typach, nalotu jako
pilot-dowódca, wg IFR, w nocy.
Szczegółowe wymagania określone w PART FCL.